Astazi discutam despre cei trei piloni de care avem nevoie in business. Cu o experienta de peste douazeci de ani in domeniul marketingului si antreprenoriatului, am observat, la companii atat din afara cat si in Romania, anumite nevoi de care se lovesc antreprenorii. Sau oamenii de afaceri.
Am structurat aceste nevoi in trei categorii sau trei piloni, terti, cu care sa colaborezi daca doresti sa iti duci compania la un nivel înalt.
Acesti trei piloni importanti sunt:
1. Un contabil sau o firma de contabilitate
2. Un avocat sau o firma de avocatura
3. Un consultant de imagine sau o firma, o agentie care ofera aceste servicii
Si le vom dezbate pe rand.
In Romania, dar si in alte tari, din pacate, antreprenorii la început de drum sau business-urile mici si medii nu dau importanta tuturor acestor trei piloni.
Pilonul 1 – Contabilitatea
Incepem cu contabilitatea pentru ca este unul dintre pilonii esentiali. In primul rand, pentru ca ne obliga legea sa avem un contabil. Sau sa lucram cu o firma de contabilitate. Exista anumite calcule pentru facturi, procente sau taxe. Acte financiare care necesita completarea si depunerea lor la anumite insitutii ale statului. Anumite programe de facturare si calcul, folosite doar intr-un sistem contabil.
Asadar, contabilitatea este un pilon fundamental pentru business. Suntem obligati sa-l implementam, indiferent ca alegem sa colaboram cu un singur om, asa cum se intampla in cazul firmelor mici si medii. Fie alegem o firma de contabilitate, asa cum aleg firmele medii si mari.
Indiferent de situația data, avem nevoie de un specialist pregatit in domeniul contabilitatii pentru intocmirea situatiilor financiare conform cu legea fiscala in vigoare.
Pilonul 2 – Avocatul
In principiu firmele medii si mari ajung sa isi angajeze propriul avocat. Restul vor colabora la nevoie cu aceasta entitate. Vor angaja un avocat sau vor semna un contract cu o firma de avocatura, din necesitate si doar atunci cand se va ivi o situație legala. Asadar nu voi insista foarte mult pe acest detaliu, insa este important de retinut.
Pilonu 3 – Consultantul de imagine
Din pacate, este pilonul lasat la urma. Pentru ca oamenii de business traiesc cu impresia ca pot amana acest lucru. Sau mai rau, ca pot face chiar ei acest lucru.
Sigur ati intalnit si voi oameni care spun ca se ocupa ei personal de procesul de marketing. Sau vor delega acest proces catre oameni care nu au pregatire in domeniu. Traind cu falsa impresie ca vor economisi bani in acest mod. Si pun un director de vanzari sa se ocupe si de marketing. Sau iau unul dintre angajați, care pe langă task-urile zilnice, mai posteaza si pe social media, mai lucreaza la un website sau mai face o grafica.
Este o situatie cu care m-am intalnit des in piata, doar activam de peste douazeci de ani in acest domeniu. Si nu numai eu. Multi oameni cu care am discutat, s-au lovit de aceasta speta.
Pentru inceput nu este ceva rau. Este normal ca atunci cand pornești de jos, cu fonduri limitate, sa te descurci cum asa poti.
O firma are ca obiective principale plata salariatilor, sa fie stoc de marfa sau sa asigure alte servicii pentru o buna functionare interna, lasa alte servicii pe ultimul loc. La inceput promovarea sau realizarea unui website, a canalelor de social media, adica mai tot ce implica online marketing, nu vor fi prioritare.
Importanța Brandului
Dar pentru o dezvoltare durabila, longevitate si notorietate, pe termen lung, colaborarea cu un consultant de imagine sau cu o agentie de marketing va fi necesara.
Altfel, orice firma ramane la nivel de SRL. Nu va exista o crestere, o dezvoltare, care este absolut necesara pentru a rezista pe piața de business si cea financiara.
Mai ales ca lumea de astazi, in era vitezei, nu mai este precum in trecut. Asa cum o stiam acum cincisprezece sau douazeci de ani. Atunci industriile si economia era la un nivel scazut, care iti permitea sa nu investesti foarte mult. Sa nu ai o imagine de brand sau sa nu te diferentiezi vizual de competitori.
Insă in zilele noastre, daca nu investesti in imaginea firmei, a companiei, din pacate, poti sa ai cel mai bun produs sau serviciu, nu o sa ajungi foarte departe. Vanzarile vor fi mici sau mediocre. Performanta firmei nu se va ridica niciodata la nivel mare, de recunoastere sociala sau de brand.
Concluzii
Asadar voi recapitula importanta celor trei piloni de care avem nevoie în business:
- Contabilul sau firma de contabilitate, care sa te ajute in relatia business to business sau business to consumer. Sau in relatia cu instituțiile statului, din punct de vedere al actelor financiare.
- Avocatul sau firma de avocatura, te ajuta in relația cu alti terti, te ajuta sa faci contracte sau alte acte legale de care vei avea nevoie.
- Consultantul de imagine sau agentia de marketing care sa se ocupe de branding si promovare. Te va ajuta sa te pozitionezi diferit pe piata fata de competitorii tai. Cum sa evoluezi compania la următorul nivel.
Daca vei apela la acesti trei piloni de care avem nevoie in business, sigur vei ajunge acolo unde iti doresti sau chiar dincolo de unde ai visat sa ajungi cu compania ta. Tot ce putem face este sa controlam actiunile din prezent, sa ne inconjurăm de oameni specializati sau specialisti care sa ne ajute sa evoluam atat noi, cat si business-ul pe care l-am creat.
Informatii la fel de pretioase veti gasi si in cel mai recent videoclip, pe canalul meu de YouTube. Iar cu ocazia aceasta, va invit sa dati SUBSCRIBE si sa apasati clopotelul pentru notificari.
Foarte util acest articol, plus videoclipul, pentru cei care isi deschid o #afacere sau au de gand sa-si deschida una. Un antreprenor este bine sa se informeze la inceput de drum despre fiecare dintre acesti trei piloni de care avem nevoie in business. Mai ales ca astfel de informatiile in acest domeniu se gasesc rar, mentorii asemenea.