De-a lungul timpului am trecut prin sute, chiar mii de logo-uri, unele create, altele studiate, de catre noi in cadrul agentiei Pion Media. Asadar, va vorbesc din experienta, nu din teorie. Si va spun cele trei greseli majore atunci cand vine vorba de Logo fiasco:

  1. Nu copia logoul altei companii

Antreprenorul vede un logo care ii place. La nivel subconstient inmagazineaza diverse detalii, de culoare, marime sau de structura. In momentul in care face o schita a logo-ului, acesta va semana cu unul deja existent. Poti avea inclusiv probleme legale daca nu esti atent. Uneori copierea acesta nu este intentionata, insa poti fi dat in judecata de catre compania care are logoul original.

  1. Sa cumparam un logo predefinit de pe un website obscur

Simbolul brandului tau, nu este un mar pe care poti sa-l cumperi de la piata. Nu e ceva ce se face la duzina. Pentru a evita un logo fiasco ne gandim ce reprezinta compania ta pentru parteneri, pentru clienti si pentru piata. Care este mesajul brandului tau? Care sunt valorile pe care brandul tau le aduce cu el. Ce beneficii ofera clientilor si cat este de adaptabil pentru a oferi publicului ce are el nevoie.

Logoul brandului tau are legatura cu tot ce reprezinta si transmite el in piata. A alege un logo predefinit este o greseala majora. Fura din unicitate si din reprezentanta brandului.

  1. Sa ne folosim de o persoana apropriata pentru a crea acel logo

Ideea este una foarte intalnita. Stim cu totii pe „baiatul” care stie sa faca de toate. Inclusiv un logo, rapid si ieftin sau poate chiar pe degeaba. In realitate lucrurile sunt mai complexe. Un logo trebuie sa respecte anumite standarde. Sa fie congruent cu mesajul brandului. Putem evita un logo fiasco lucrand cu un specialist sau cu o agentie specializata.

Mai multe sfaturi si idei gasiti in cel mai recent video, pe canalul de youtube Creatorul de Visuri. Sa aveti o agenda sau un carnet de notite pentru ca ideile sunt simple si bine structurate si cand puneti pe pauza, dati abonare. Asa veti fi tot timpul la curent cu noutatile si ideile de #business sau #antreprenoriat.