„Devino un marketer de performanta” este o carte practica scrisa de Ioan Calin Biris, si este o resursa utila pentru cei interesati de marketing si dezvoltarea abilitatilor in acest domeniu. Cartea este inspirata din podcastul „Antrenamentul de Marketing” condus de autor, unde sunt discutate diverse aspecte legate de marketing, strategii, tehnici si instrumente utile pentru profesionisti din domeniu si nu numai.
Cartea „Devino un marketer de performanta” vine impreuna cu un „Caiet de lucru si evaluare”, care contine 47 de antrenamente practice de marketing. Aceste instrumente te ajuta sa explorezi sesiuni practice de marketing, integrate intr-un program anual intensiv. Este un caiet de lucru si evaluare conceput pentru a-ti dezvolta competentele in domeniile cheie ale marketingului: analiza, planificare, implementare, masurare si optimizare a rezultatelor.
„Devino un marketer de performanta”, cartea care iti deschide usa catre succesul in marketingul modern
Structura acestei carti este una excelenta, pentru ca se axeaza pe cele mai esentiale teme in marketing, care pot fi extrapolate in diverse domenii. Pentru ca poate fi o carte potrivita unei categorii ample de profesionisti. Fie ca vin din zona de interes, a marketingului, poate din vanzari sau din mediul antreprenorial, subiectele cartii aduc plus valoare oricarui om care o va citi. Ma gandeam chiar acum la cei care lucreaza in domeniu, dezvolta branduri si au grija sa imbunatateasca relatiile cu clientii si colaboratorii, dar si cei care isi construiesc un brand personal.
Ce teme sunt abordate in cartea „Devino un marketer de performanta”:
- Segmentarea clientilor si crearea avatarurilor de clienti;
- Analiza concurentei si a contextului de piata;
- Revizuirea viziunii de afaceri si a portofoliului de produse si servicii;
- Identificarea si optimizarea canalelor de distributie;
- Brandul si rebrandingul strategic;
- Planificarea strategica a marketingului si a campaniilor;
- Inovatia si implementarea gamificarii in strategiile de marketing;
- Gestionarea eficienta a bugetului de marketing si a eforturilor de promovare;
- Crearea si distribuirea continutului pe diverse platforme, inclusiv Social Media;
- Alegerea si gestionarea eficienta a canalelor de publicitate online;
- Colaborarea eficienta cu agentiile si freelancerii de marketing;
- Monitorizarea si imbunatatirea constanta a performantei de marketing;
- Optimizarea timpului si resurselor in activitatile de marketing;
- Dezvoltarea profesionala continua in domeniul marketingului.
Calin Biris chiar te pune cu burta pe carte, insa iti usureaza munca daca doresti sa depui efort in sensul acesta. Faciliteaza dezvoltarea unor aptitudini sanatoase care te pot ajuta dincolo de domeniul marketingului. Capacitatea de analiza sau gandirea critica sunt abilitati esentiale pentru interpretarea corecta a informatiilor, identificarea pattern-urilor si a tendintelor, formularea concluziilor pertinente si luarea deciziilor informate.
Aceste aptitudini sunt valoroase intr-o varietate de contexte si domenii:
- In afaceri si management.
- In educatie.
- In stiinta si cercetare.
Acestea fiind doar cateva exemple importante. Limbajul folosit de Calin Biris are acea claritate care iti simplifica munca. Este profesional, dar pe intelesul tuturor.
Rezultatele vor fi vizibile prin antrenament in plus si in mod repetat.
„Devino un marketer de performanta” contine informatii bine structurate, cu exemple cat se poate de clare si grafice ajutatoare. Nu este de mirare, pentru ca prietenul meu, Ioan Calin Biris este un om important in domeniu, fiind unul dintre cei mai cunoscuti traineri de marketing din Romania.
Sigur ca fiecare subiect, capitol sau idee din carte poate fi luata ca sine statatoare si elaborata, citita si studiata in detaliu. Insa practicalitatea si ceea ce inveti folosindu-te de instrumentele, ideile si resursele proprii iti aduc o satisfactie mai mare. Includ si posibilitatea de dezvoltare personala, lucru pe care îmi place să-l promovez și în care cred. Tocmai de aceea am ales sa recomand aceasta carte. Stiu ca va poate ajuta foarte mult.
„Caietul de lucru si evaluare”, Antrenamentul de marketing
Este o unealta perfecta pentru a va antrena pe termen lung in domeniul marketingului. Poate ca va pasioneaza sau deja lucrati in acest domeniu. Daca sunteti antreprenori atunci chiar va recomand sa cititi cartea, datorita informatiilor bine structurate. „Caietul de lucru si evaluare” vine sa sedimenteze si sa va ajute sa practicati ce ati asimilat din carte.
„Caietul de lucru si evaluare” contine grafice, fise de antrenament, un jurnal de progres, liste si tabele ce pot fi completate cu usurinta. Va recomand sa cautati in voi resursele potrivite, fie ca vorbim de podcasturi, idei, valori si chiar oameni care sa va motiveze in a parcurge acest caiet. Mi-a placut inclusiv recomandarea lui Calin, care sugera sa gasiti oameni la fel de pasionati ca si voi, cu care sa porniti la drum lucrand in acest caiet de lucru. Astfel va puteti motiva unii pe ceilalti, exista sansa de a invata de la ei (in special daca domeniile sunt diverse) si sa aveti o analiza a rezultatelor variata.
Lipsa de pasiune duce la renuntare.
Nu va descurajati daca nu aveti foarte multa experienta intr-un domeniu sau sunteti la inceput. Cu totii am facut primii pasi in munca, fie ca vorbim de antreprenori, soloprenori sau angajati. Ideea este sa incepem de undeva si sa fim constienti ca prin munca acumulam experienta, aducem si primim valoare, indiferent de cum dorim sa o cuantificam si ne formam ca oameni. Prin relatiile cu ceilalti, prin echipe, colaboratori, networking, samd.
Poate veti considera ca nu aveti talent in domeniu. Pentru aceia dintre voi, am un video care sa va spulbere dubiile si sa va aduca pe un fagas pozitiv. Prin munca, vointa si perseverenta, va asigur ca se poate!
Comenteaza