Cand este bine sa investim in marketing? O intrebare pe care orice antreprenor, fie in devenire sau la inceput de drum, ar trebui sa o puna.

Imediat ce ai pornit un business este bine sa investim in marketing

Este bine sa investim in marketing inca de la inceput. De cand iti deschizi firma, compania sau propriul brand – personal sau comercial. De ce? Pentru ca fara un proces de marketing, poti avea servicii bune sau produse excelente, nu vei reusi sa ajungi cu ele la clientii potriviti. Pentru ca aceste servicii bune sau produsele excelente, este bine sa le promovezi. Sa le scoti in lume!

Tinta este consumatorul, pe care sa-l fidelizezi. Sa fie bine informat atunci cand vine vorba de produsele sau serviciile pe care le oferi. Este pacat sa nu te pregatesti in piata, fata de concurenta. Pentru ca, va fi nevoie sa iei in calcul si ideea ca vei concura cu altii pentru aceleasi produse sau servicii. Degeaba cele pe care le ai tu sunt excelente sau fenomenale, daca nu te vei diferentia cu nimic de concurenta.

La noi agentie, din sutele de branduri cu care am colaborat, au fost si cele care aveau un spate o idee sau un produs foarte interesant. Dar pentru ca nu au facut ce trebuie din punct de vedere al marketingului, ideea lor nu a trait foarte mult timp. Pentru ca nu este suficient sa ai o idee buna, sau un serviciu ok, daca nu le promovezi. Nu le faci cunoscute unei audiente mari. Poti cauta de exemplu un site care sa ofere o indexare a mai multor branduri. De exemplu Biblioteca brandurilor romanesti, unde poti vedea ce face concurenta, si ce ofera. Unde iti poti inscrie chiar tu brandul propriu!

Cand un business merge bine

Daca firma ta este pe val, ai vanzari si clientii sunt multumiti, atunci este perioada perfecta pentru a investi in marketing! Vei reusi sa mentii acest echilibru pentru o perioada mai lunga. Este periculos sa astepti sa scada vanzarile, sa nu mai ai buget pentru diverse plati, sa intri in criza, ca abia atunci sa incerci sa-ti salvezi afacerea in ideea ca acum este bine sa investim in marketing. Total gresit!

Pentru ca o situatie de criza nu iti va permite sa te gandesti clar si sa prioritizezi corect. Atunci cand sunt datorii si plati, este foarte greu sa adaugi si procesul de marketing in ecuatie. Eu va sfatuiesc sa nu faceti aceasta greseala, prin care am observat ca trec multi oameni de afaceri.  Chiar daca merg vanzarile si totul este bine, te gandesti ca nu ai nevoie de marketing. Ca functioneaza si asa, de la sine. Insa aceste perioade sunt scurte. Si nu este bine sa te culci pe o ureche.

Insa, cand iti merge bine, esti linistit. Nu esti presat de datorii, de plati si poti lua cele mai bune decizii pentru firma ta. Poti cauta furnizorii cei mai buni pentru firma ta. Sau o agentie de marketing potrivita, care sa ofere serviciile de care tu ai nevoie. Atunci vei investi cu success in marketing!

Nota importanta:

Iar daca iti va merge de la foarte bine in sus, niciodata nu este indicat sa opresti procesul de marketing. Poti sa micsorezi investitia, in special daca este un surplus in munca. Si poate incepi sa dai termene foarte mari. In cazul acesta reducem nivelul de marketing. Un buget mai redus in campanii, fara un call to action agresiv in vanzari, ne axam mult pe brand awareness. Marketingul continua sa existe, sa fie un flow constant. Ramaneti o forta activa  in piata, cu un process de marketing continuu. Prin urmare, daca aveti un brand  fie el personal sau nu, un business, o idee sau un produs foarte bun, nu uitati de investitii in procesul de marketing!

Informatii detaliate despre cand sa investeti in marketing, SEO si alte detalii legate de branding, avem in cel mai recent videoclip postat pe canalul de YouTube – Creatorul de Visuri. Pentru a ramane conectati la informatii esentiale despre branding, online marketing, dezvoltare personala si alte subiecte interesante, dati subscribe!