Ce este mai important pentru un antreprenor la inceput de activitate? Sa-si construiasca un brand personal sau un brand corporativ?
Depinde. Daca vorbim despre oameni care vin dintr-o anumita nisa si ofera servicii personalizate. Cum sunt actori, cantareti, pictori si alte categorii de nisa. Este clar ca ei isi vor dezvolta un brand personal. Asa vor atrage publicul sau clientii si vor avea notorietate in piata. Iar acest lucru ii va ajuta sa vanda mai departe aceste servicii prin brandul personal.
Daca vorbim de produse sau anumite servicii oferite de catre o firma, atunci clar, discutam despre brandul comercial sau corporate.
Insa, uneori chiar si aici, brandul personal este la fel de important.
Importanta brandului personal
Poate nu neaparat la inceput, dar pe parcurs, poate fi benefic sa cream un brand personal.
Iar aici, pentru a te ajuta sa intelegi am sa dau exemplul unui doctor. Sa zicem doctor X, care are un brand personal X si este foarte bun. Este foarte cunoscut pentru un anumit serviciu pe care doctorul X il ofera. Dupa un timp, doctorul X isi deschide propria clinica sau propriul spital privat. Clinica Y sau brandul comercial Y.
Si pentru ca acel brand comercial Y este foarte bine asociat cu brandul personal X, ii va prelua din notorietate si din putere. La inceput clinica Y este un brand anonim pe piata, nu are autoritate, nu are nimic. Insa, datorita asocierii cu brandul personal X, clinica Y capata forta necesara pentru creste si notorietate. Va ajunge mult mai rapid in inima consumatorului prin aceasta asociere de brand comerical cu brand personal. Aceasta speta interesanta se poate intalni in anumite industrii sau situatii.
Pe scurt, acel doctor este perceput ca o autoritate in industrie, in acea nisa in care activeaza. Lucru care ii ofera credibilitate, il diferentiaza fata de alti oameni din aceeasi profesie care poate sunt la fel de buni, insa nu sunt cunoscuti de catre publicul larg si care ii sunt pana la urma, competitori si il ajuta sa avanseze in cariera. Fie ca alege calea unei afaceri proprii, asa cum am dat exemplu, fie ca ajunge sa se angajeze intr-un spital, doctorul X clar va atrage dupa sine, un avatar de client fidel din cercul sau de influenta, cu impact foarte mare.
Procesul de creatie al brandului personal implica munca, atat de unul singur, dar si alaturi de alti oameni, de o echipa. Este imposibil sa creezi un brand personal cu atat mai mult unul comercial, de unul singur. Fie ca vorbim de networking, de colaborari sau de a fideliza clientii, brandul personal are nevoie de alti oameni pentru a supravietui.
Branding corporativ
Implica promovarea unui brand ca entitate, diferentiata de serviciile sau produsele pe care le ofera. Pentru ca privim din perspectiva macro, insa ele sunt interconectate la nivel de firma sau corporatie. Nu sunt separate.
Brandingul corporativ este extensia vizuala si nu numai, a unei companii. Este emblema sa, dincolo de angajati, servicii sau produse. Modul in care sunt oferite acele servicii sau produse, ambalajele, prezentarea, logo-ul sau sloganul companiei. Toate aceste detalii construiesc imaginea de brand.
Informatii detaliate despre cum sa ne alegem un logo, sloganul perfect si alte detalii legate de branding, avem in cel mai recent videoclip postat pe canalul de YouTube – Creatorul de Visuri. Pentru a ramane conectati la informatii esentiale despre branding, online marketing, dezvoltare personala si alte subiecte interesante, dati subscribe!
Comenteaza