Recent am participat cu drag la Craiova Business Club, Editia 59: Arta de a vinde. Daca nu stiati deja, misiunea Craiova Business Club este de a aduna oameni cu interese comune într-un mediu de afaceri sau social, pentru a împărtăși idei și experiențe, a face noi contacte și a dezvolta relații de afaceri durabile. În acest sens, clubul ar putea oferi o gamă largă de evenimente, cum ar fi întâlniri periodice, workshop-uri și seminarii, care să permită membrilor să se conecteze și să colaboreze cu alți profesioniști din domeniul lor.

Sebastian Bala a sustinut o prezentare captivanta acoperind urmatoarele subiecte:

– Scurta statistica despre vanzari.

– Tipuri de vanzatori.

– Evaluarea fortei de vanzari si exercitiu practic pentru firme.

Anamaria Vaetisi, fondatoarea Anna V Design, ne-a vorbit despre arta de a vinde.

Era planificat sa vorbeasca si Dana Enache (care tocmai a devenit vice-presedinte Craiova Business Club – felicitari!), dar s-a razgandit pe ultima suta de metri si mi-a pasat mingea.

A trebuit sa sustin un scurt intro despre vanzari, asa pe „nepusa masa”. Dar na, suntem antreprenori, asadar am cautat solutii. M-a ajutat si sala, pentru ca am avut oameni cu multa experienta si branduri faine.

Vreau sa impartasesc cu voi cele 3 lucruri care le-am spus:

  1. Alege sa vinzi ceea ce iubesti – atunci cand vinzi ceea ce iubesti, e mult mai usor sa te conectezi cu subiectul si sa vorbesti din inima. Am expus frumoasa poveste a lui Daniel Dinca, colegul meu de scoala. El a trecut de la a fi pompier la a deveni un nume in nisa de beauty cu brandul sau ID Studio. Pentru ca iubeste sa se joace cu parul.
  2. Alege sa fii un BRAND nu doar un SRL – sloganul nostru la Pion Media. Pentru ca poti sa vinzi mult mai usor si mai repede atunci cand ai in spate un brand care transmite autoritate, seriozitate si diverse alte beneficii. Am dat si aici un exemplu interesant, unul dintre clientii nostri, Farmacia Izvorul Tămăduirii – Dr. Țolea, care au reusit sa creeze un brand frumos (produsele Dr. Tolea) – felicitari Antonia Radu Blendea!
  3. Fii onest cu clientul, dar fii onest si cu tine. Daca nu iti place un anumit client, nu sunteti pe aceeasi lungime de unda, nu impartasiti aceleasi valori, te simti agasat de stilul sau, etc – ai curajul sa spui NU si sa refuzi acel client (sau sa il lasi sa plece). Viata m-a invatat ca e loc sub soare pentru toata lumea.  Sunt anumiti clienti care pur si simplu trebuie sa ii lasi sa plece in alte locuri. E mai bine pentru ambele parti!

Sper ca aceste lucruri sa va fie utile. Data viitoare cand sunteti in Craiova si puteti participa la un eveniment Craiova Business Club, participati, nu aveti decat de castigat!

Felicitari Daniela Nicolae, Dana Enache, intregii echipe CBC, tuturor membrilor si participantilor!