Cum sa cresti credibilitatea brandului tau? Iata cum te poti folosi de recomandarea clientilor, a partenerilor sau a furnizorilor ca sa crestem propriul brand: Testimonialele
Fie ca faceti sau nu deja acest lucru, este bine sa incepeti sa colectati testimoniale. Testimonialele sunt pareri ale clientilor care vin sub diferite forme:
- Scrise pe suport de hartie
- Trimise pe e-mail
- Scrise pe canalele sociale
- Scrise in propriul website
Testimonialele arata aprecierea celorlalti. Nu vorbesc eu de bine brandul meu, ci altii care au folosit produsul sau serviciul meu, vorbesc si il lauda. Credibilitatea acestor testimoniale este foarte ridicata comparativ cu credibilitatea ta, ca si owner al brandului respectiv.
Cum putem implementa aceste testimoniale
- In website, daca avem o pagina sau un website dedicat brandului nostru. Astfel, putem sa cerem clientilor, partenerilor sau furnizorilor sa ne scrie parerea lor.
- Daca avem un magazin online putem avea o sectiune de recenzii la fiecare produs in parte, unde cumparatorii pot sa ne dea un review.
- Daca avem un blog, putem cere testimonialele in cadrul blogului.
- Putem cere testimonialele in social media. Anumite canale deja au implementat o functie de reviews, usor accesibila.
- Sau le putem cere in formatul clasic, scrise de mana. Mergem la parteneri, furnizori sau clienti, si le cerem un testimonial in care sa isi spuna parerea despre cum au colaborat cu noi, ce recomandari au pentru brandul nostru, cum li s-au parut serviciile noastre.
Important este sa afisam aceste testimoniale. Chiar daca proverbul spune ca lauda de sine nu miroase a bine, nu ne laudam cu ceea ce spunem noi, ci cu ceea ce spun altii despre noi. Indiferent unde decidem sa le afisam, este bine sa ne mandrim cu aceste testimoniale.
Avem 3 tipologii de testimoniale:
Testimonialul scris
Este pur si simplu un text in care oamenii vorbesc despre brandul sau compania ta. Dar aici testimonialele scrise nu transmit un grad de incredere foarte mare pentru ca ele pot fi facute. Poti scrie singur niste testimoniale care sa ti le publici pe propriul website si multi din pacate fac acest lucru. Nu va recomand sa faceti acest lucru.
Atata timp cat aveti niste produse sau servicii de calitate, sigur puteti lua niste testimoniale reale de la funizori, colaboratori sau clienti.
Testimonialul scris care vine impreuna cu o imagine
Impreuna cu alte detalii, acest timp de testimonial poate sa creasca gradul de incredere. Putem, pe langa textul efectiv, sa avem numele persoanei, functia persoanei si brandul sau compania unde lucreaza si modul in care au interactionat cu brandul sau compania ta. Insotit de o imagine testimonialul capata putere si autoritate in piata.
Testimonialul video
Daca spunem ca o imagine face mai mult decat 100 de cuvinte, asadar un clip video face mai mult decat 100 de imagini. Un video in care persoana respectiva sa vorbeasca despre brandul sau compania ta. Este indubitabil ca o persoana care inregistreaza un clip video, este o persoana reala. Asta pana ajunge Inteligenta Artificiala sa impersoneze persoanele reale. Dar mai avem cale lunga pana acolo.
Pana atunci, clipul video demonstreaza autoritate, o realitate care s-a intamplat. Chiar daca unii platesc inclusiv pentru acest tip de testimoniale, dar comparativ cu un text pe care oricine il poate scrie si posta, sunt mult mai potrivite pentru tine si pentru piata si pentru brand.
Asadar, indiferent de tipul de testimoniale pe care doresti sa le folosesti, iti recomand cu caldura sa folosesti astfel de elemente care sa creasca gradul de incredere al brandului sau al companiei in piata. Exemple clare veti gasi si in acest videoclip, postat pe canalul de youtube Creatorul de Visuri. Cu ocazia aceasta va invit sa dati Subscribe pentru a ramane informati!
Comenteaza