Daca activati in domeniul marketingului online probabil deja cunoasteti cat de important este acesta in business. Pentru ca ne ajuta sa ne conectam mai usor cu clientii, inclusiv potentialii clienti, sa cunoastem piata in care activam si pe competitorii nostri.

Marketingul este o componenta esentiala in cadrul oricarui business de succes. Iar in cadrul marketingului online sunt doua mari categorii de campanii pe care le putem crea: Campanii organice si Campaniile anorganice.

Eu le-am denumit Campanii organice versus Campanii anorganice pentru ca voi puncta diferentele dintre ele, dar si cum le puteti folosi in avantajul brandului vostru.

Campaniile organice

Sunt cele care pleaca pas cu pas și te duc din punctul X in punctul Y.

Au costuri reduse sau inexistente insa ai nevoie de timp si efort pentru a le construi, zi de zi. Eu am asociat acest continut printr-o metafora interesanta: constructia unei case. Campaniile organice, marketingul organic este fundatia. Continutul valoros, chiar daca ne bazam pe bugete limitate.

Am venit cu un exemplu concret, o pagina de facebook. Postarile pe care le faci pe social media, mai ales la inceput, ajung la un numar mic de oameni. Va fi nevoie de multa munca, consistenta si creativitate pentru a ne extinde catre un public mai larg. Iar in ziua de azi se intampla foarte rar. De aceea este nevoie sa vii cu campanii sponsorizate.

Campaniile anorganice

Daca sunt bine facute, aceste campanii au sansa sa ajunga la mii si milioane de oameni. In cel mai recent video am dat exemplul campaniilor de optimizare pentru motoarele de cautare. Putem lua cazul unui website indexat de motorul de cautare Google. Sansele ca acel website sa apara pe prima pagina Google, sau in top, este rara.

Pentru a ajunge pe prima pagina in Google ai nevoie de campanii anorganice, care sa le completeze pe cele organice. Vrei să susții eforturile de vânzare și de trafic prin campanii plătite. Revenind la analogia de la inceput, cu cat fundatia este mai buna – aici ma refer la campaniile organice gandite dupa o strategie sigura si pe termen lung, cu atat toata constructia noastra va fi mai solida.

Asadar e bine sa te bazezi pe traficul organic, care ofera baza si siguranta pentru a testa in continuare si a fi din ce in ce mai creativ prin campaniile anorganice. Acestea vin cu un surplus de atentie, de vizibilitate sporita pentru ca brandul tau sa ajunga la o piata cat mai larga de potentiali clienti.

Campanii organice versus Campanii anorganice

Campanii organice versus Campanii anorganice este de fapt o antiteza falsa. Ele doua se completeaza reciproc, asa ca ar fi bine sa retii acest detaliu pe viitor. Continutul organic de calitate poate ajuta la construirea unei imagini de marca solide si la castigarea increderii audientei.

Desi campaniile organice pot necesita mai mult timp si efort initial pentru a obtine rezultate vizibile, acestea pot oferi beneficii semnificative pe termen lung. De exemplu, odata ce ai creat continut de calitate pe site-ul tau si ai obtinut pozitii bune in rezultatele cautarii organice, acestea pot genera trafic constant si in continuare in viitor, in special daca este sustinut prin campanii anorganice.

Pentru astfel de campanii sponsorizate, care au ca target cautarea organica, cuvintele cheie si SEO, iti sugerez sa alegi o companie partenera Google Adwords. Astfel campaniile tale vor fi mai sigure si iti vor aduce mai mult succes. Pana atunci sper ca videoclipul meu sa te inspire sa concepi cele mai bune campanii pentru brandul sau afacerea ta!